Etiketkinderen Zembla 18 april 2013

» Geplaatst door op 18 april 2013 in Blog, Featured | 0 reacties

Ouders hebben er grote moeite mee dat hun basisschoolkind niet perfect zou zijn. Het kind moet hoge cijfers halen om een mooi rapport te hebben voor het leerlingvolgsysteem. Dat  bepaalt naar welke vervolgopleidin g het kan doorstromen. Zij zoeken naar oorzaken van het ‘falen’ van hun kind en roepen hulp in van therapeuten voor allerlei ‘problemen’. Ouders doen er beter aan de eisen naar beneden bij te stellen, niet te drammen op het punt waar het kind laag scoort en het kind zijn eigen ontwikkeltempo te laten volgen. 

Geef de doeners de ruimte, laat ze bewegen, geef hen extra gymnastielessen op school, stuur ze naar buiten in plaats van ze te laten gamen kortom stimuleer de jongens hun behoefte aan actie uit te leven. Zadel hen niet op met het idee dat er iets fout is met hun hersenen en dat ze Ritalin nodig zouden hebben. Natuurlijk, Ritalin is bij uitzondering nodig maar laat de jongens jongens zijn!  

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>